•  Wstecz
  • 1
  • ...
  • 3
  • 4
  • 5(current)
  • 6
  • 7
  • ...
  • 10
  • Dalej 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
"Jak ja widzę dobrego opa"
#41
Zupełnie niepotrzebnie kopiowałeś to z wikipedii, bro Wink

Widać, że jeśli ktokolwiek chce sprowokowac tu małą wojenkę, to Ty sam (no, może z małą pomocą jeszcze kilku osób, hehe)

Elv, czasami nie jest trudno "kopnąć" kogoś kogo się lubi. A wiesz czemu? Bo się zaczyna wątpić w zasadę wzajemności. Bo logicznie: ja Ciebie lubię - mam nadzieję że Ty również lubisz mnie - zatem nie chcesz mi zrobić przykrości. Robisz mi przykrość nie zachowując się jak należy - jestem na Ciebie zła - kopię Cię. I tyle Wink W miarę proste odruchy Smile Ale Twoja wypowiedź naprawdę bardzo trafna!

Póki co, bardzo się cieszę z mojego urlopu "opskiego"....
#42
Zoska, jak juz napisalem wczesniej, uderz w stol..., po co w topicu o Was Opach mam czytac Wasze (Opow) posty (opinie)?

A to ze to cyctaty z wiki, nie jest zadna tajemnica. Tyle tylko, ze moze jesli jakis zakompleksiony Op jesli poczyta to bedzie wiedzial co mu dolega, bo do lba mu nie strzeli zeby spojrzec na wiki, bo przeciez w jego/jej mniemaniu wie wszystko

i sobie pozwole na jeszcze jeden cytat

Wychowanie moralne – wg Muszyńskiego jest to proces wychowania i rozwijania w jednostce cech ułatwiających jej współżycie z innymi osobami, postawy mające na celu dobro innych ludzi i ogólny pożytek, aktywne doskonalenie siebie przez prace na rzecz społeczeństwa.

Wychowanie moralne nie jest dziedziną autonomiczną, ale pozostaje w związku z innymi dziedzinami wychowania. Muszyński wyróżnia: 1) stadium anomii moralnej: · faza amoralizmu – zachowania dziecka w tym okresie są niemoralne, ponieważ ono nie posiada świadomości moralnej i z tego powodu społeczeństwo zachowania akceptuje, 2) stadium heteronomii · logocentryzm – dziecko nie jest zdolne do rozumienia cudzych stanów psychicznych i zachowuje się wyłącznie dla uzyskania własnych korzyści i aby uniknąć kary, · konformizm – polega na uleganiu presji grupy w celu uzyskania akceptacji, 3) stadium socjonomii moralnej · konwencjonalizm moralny – człowiek identyfikuje się z normami moralnymi uznawanymi przez inne osoby, które są znaczące, 4) stadium autonomii moralnej · faza pryncypializmu moralnego – jednostka uznaje normy moralne za własne i dąży do przestrzegania ich w sposób absolutny. Jednostka jest bardzo krytyczna wobec wszystkich innych osób, które przekraczają normy moralne i ten etap przypada na jednostkę, w którym starała się ona rozstrzygać pewne dylematy moralne (15 – 17 lat), · faza racjonalizmu moralnego – jednostka zaczyna rozumieć zasady funkcjonowania norm moralnych w społeczeństwie, ale również zaczyna rozumieć złożoność egzystencji ludzkiej, zaczyna rozumieć relacje międzyludzkie, uznaje relatywizm moralny dla dobra innych ludzi, · faza idealizmu moralnego – jednostka rozwija własny system moralny na podstawie zinternalizowanych wartości i wartości są tutaj punktem odniesienia dla własnego postępowania i oceny postępowania innych ludzi. Jednostka jest tutaj w pełni uświadomiona, że kończąc tę fazę osiąga w swoim rozwoju.

Piaget udowodnił,że rozwój moralny człowieka przebiega(podobnie jak rozwój intelektualny) w stadiach. 1) W stadium pierwszym ,tzw."stadium realizmu moralnego" dzieci charakteryzuje automatyczne posłuszeństwo wobec zasad ,bez rozumowania lub oceniania.Dziecko traktuje wszystkie dorosłe osoby mające autorytet jako wszechpotężne i stosuje się do nałożonych przez nie zasad,nie kwestionując ich słuszności.W tym stadium dzieci oceniają czyny jako dobre lub złe biorąc pod uwagę raczej ich konsekwencje niż ukrytą za nimi motywację.Zupełnie pomijają intencjonalność czynu ,a czynią to ponieważ po prostu inaczej nie potrafią ,takie po prostu są prawa rozwoju moralnego. 2)W stadium drugim (ok.7 - 12 rokiem życia) dzieci oceniają zachowania biorąc pod uwagę jego intencje.W tym stadium pojęcia dzieci o tym co słuszne zaczynają się zmieniać.Surowe i nieelastyczne pojęcia dobra i zła przejęte od rodziców stopniowo ulegają modyfikacji,w jej wyniku dziecko uznaje np. iż okłamywanie w niektórych sytuacjach jest usprawiedliwione i dlatego niekoniecznie złe.Dziecko potrafi już bowiem patrzeć na świat z różnych punktów widzenia ,a to na skutek rozwoju intelektu.

Według Piageta, Kohlberga rozwój moralny zależy od rozwoju umysłowego, czyli od intelektu.Przebiega w dających się przewidzieć stadiach, odpowiadających stadiom rozwoju intelektualnego. W miarę jak zmieniają się zdolności spostrzegania i rozumienia, rozwijający się człowiek wchodzi na wyższy poziom rozwoju moralnego. Gdy rozwój umysłowy osiągnie poziom dojrzałości, taki też powinien być poziom rozwoju moralnego. W innym przypadku osobę uważa się za moralnie niedojrzałą, będącą pod względem jednej ze sfer rozwojowych na poziomie dziecka.

Jeśli chce się osiągnąć prawdziwą moralność ,rozwój moralny musi obejmować dwie odrębne fazy : rozwój postępowania moralnego i rozwój pojęć moralnych. Znajomość samych tylko zasad moralnych nie gwarantuje moralności postępowania ,ponieważ zachowanie jest motywowane innymi czynnikami niż wiedza. Presje społeczne ,sposób ich traktowania przez innych,posiadane pragnienia i jeszcze wiele innych czynników ma wpływ na to jak się człowiek zachowa gdy będzie musiał dokonać wyboru. Dlatego do rozwoju moralnego niezbędna jest też faza intelektualnego uczenia się pojęć moralnych ,zasad tego co dobre a co złe w abstrakcyjnej, zwerbalizowanej formie. A na skuteczność takiej nauki należy czekać aż człowiek będzie zdolny do intelektualnego uogólniania i przenoszenia zasad postępowania z jednej sytuacji na inną. Dopiero uogólnione pojęcia moralne ,będące odzwierciedleniem wewnętrznym wartości społecznych można nazwać wartościami moralnymi.

Kohlberg ujmuje rozwój moralny w ramach trzech poziomów: 1.Przed konwencjonalny (wiek przedszkolny i młodszy wiek szkolny). Wyróżnia się tuConfusedtadium „kary i posłuszeństwa” oraz :relatywizm instrumentalny”. 2. Konwencjonalny-13-16 rok życia. Wyróżnia się tuConfusedtadium „dobry chłopiec/dziewczyna”, stadium „prawo i porządek”. 3. Postkonwencjonalny-po 16 roku życia do 20 roku życia. Wyróżnia się tu: stadium „umowy społecznej i legalizmu” stadium „uniwersalnych zasad sumienia”."Dobry chłopiec/ dziewczynka" Każda czynność jest oceniana jako dobra albo zła. Bierze się pod uwagę intencje jednostki, nie tylko konsekwencje danej czynności. Zachowanie zgodne z ogólnie przyjętymi normami społecznymi i rodzinnymi. „prawo i porządek”Podobnie jak w stadium poprzednim reguły i normy społeczne muszą być postrzegane. Przejawia się szacunek dla autorytetów.

Jeżeli nie podoba Ci się mój styl jazdy, zejdź z chodnika...
#43
A ja zacytuje qbka - chyba on pierwszy to tak podsumowal, co pozniej przez wiele lat bycia opem, adminem zarejestrowalem i doświadczyłem:

"Najlepszy op to taki, który wcale nie chce nim być".
Men, stary... włącz światła, zdejmij buty...
#44
(11-04-2008, 13:37)ups link napisał(a): A ja zacytuje qbka - chyba on pierwszy to tak podsumowal, co pozniej przez wiele lat bycia opem, adminem zarejestrowalem i doświadczyłem:

"Najlepszy op to taki, który wcale nie chce nim być".
Krotko mowiac ladnie podsumowales jeden z moich poprzednich postow
Jeżeli nie podoba Ci się mój styl jazdy, zejdź z chodnika...
#45
No dobrze, to w takim razie może niech się wpiszą ci, którzy wcale nie chcą być opami i skończą się kłopoty Smile))
Bro, nie wiedziałam, że byłe i obecne opy nie mogą się wypowiadać w temacie, ale ponieważ jest to forum otwarte - się jednak wypowiadam, a co mi tam Smile
Więc krótko i na temat - jaki powinien być dobry op według ciebie?
#46
(11-04-2008, 13:55)zofija link napisał(a): Więc krótko i na temat - jaki powinien być dobry op według ciebie?

Wlasnie widze jak czytasz ten topic, zerknij prawie na poczatek

(30-03-2008, 14:56)BrotherFromMars link napisał(a): No i masz co chcialas,

1) przede wszystkim nie posiadajacy kompleksow nizszosci
2) pozbawiony skrupulow (to sie chyba tak pisze) ;P
3) aseksualny

Hmmmm robocop ;P

ps. Eski naprawde gratuluje pomyslu na topic, szkoda ze tak pozno sie pojawil i to zalozony przez Opa <cmok>

Rece opadaja, grunt to tylko sie pieklic, ale nie wiedzac za bardzo o co biega
Alez sie popisalas Zoska  >Sad
Jeżeli nie podoba Ci się mój styl jazdy, zejdź z chodnika...
#47
(30-03-2008, 21:28)niezla_sztuka link napisał(a): I co tu dużo mówić, odrzucają mnie przeklinacze z gwiazdkami, którzy wiedzą, że mogą właśnie dlatego, że siedzi ich znajomy op.
I skoro ma być bez przykładów to i nie będzie.

Muszę wrócić do tego, bo naprawdę śmieszy mnie aktywność jednego usera.

Mars, powyższy mój tekst jest o Tobie.

A teraz dalej praktykuj tolerowane na chacie (PRZEZ NIEKTóRYCH OPóW) uwielbianie mnie (i mi podobnych) inaczej.

buzi, buzi.
#48
(11-04-2008, 14:32)niezla_sztuka link napisał(a): [quote author=niezla_sztuka link=topic=300.msg10062#msg10062 date=1206901710]

I co tu dużo mówić, odrzucają mnie przeklinacze z gwiazdkami, którzy wiedzą, że mogą właśnie dlatego, że siedzi ich znajomy op.
I skoro ma być bez przykładów to i nie będzie.

Muszę wrócić do tego, bo naprawdę śmieszy mnie aktywność jednego usera.

Mars, powyższy mój tekst jest o Tobie.

A teraz dalej praktykuj tolerowane na chacie (PRZEZ NIEKTóRYCH OPóW) uwielbianie mnie inaczej.

buzi, buzi.
[/quote]

Oho ale mi sie dostalo. Niezla poczytaj prosze wczesniejsze moje posty. Wolalbym zeby bylo 2ch, 3ch opow. Nie interesuje mnie kim oni beda. Poczytaj rowniez cos o frustracji ;P
Jeżeli nie podoba Ci się mój styl jazdy, zejdź z chodnika...
#49
nie ucz ojca...

i nie każ czytać rzeczy mi wiadome od dawien dawna, nie muszę wspierać się jakąś wikipedią pisaną przez niekoniecznie obeznane w temacie osoby by wiedzieć czym owa frustracja jest.

Mam rozumieć, że Twoje zachowania pod tytułem "przeklnę se z kropką, bo mnie i tak nie wywalą" to próba zademonstrowania, że op, który Cię wywali jest właśnie sfrustrowany, bo ODWAżYł się ruszyć nietykalnego?

Jeżeli się mylę, bardzo proszę o wyjaśnienie w czym moja informacja (informacja = fakt, wikipedia /= fakt) ma się do frustracji (tylko nie wspieraj się wiki.)?

P.S. Myślę, że już czas byśmy trafili do Oddusznika.
#50
Nigdy nie bylem jak to raczylas okreslic "nietykalny" i nigdy w ten sposob sie nie czulem. Jesli odnioslas takie wrazenie, to jest to jedynie efektem dzialania Opow
Jeżeli nie podoba Ci się mój styl jazdy, zejdź z chodnika...
  
  •  Wstecz
  • 1
  • ...
  • 3
  • 4
  • 5(current)
  • 6
  • 7
  • ...
  • 10
  • Dalej 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości